Skrýt reklamu

11 měsíců - nesedí, neleze

Dárečky a jračky nejen pro mininka.

11 měsíců - nesedí, neleze

Příspěvekod Návštěvník » sob 29. bře 2014 5:49:49

11 měsíců - nesedí, neleze...
Ahoj všichni,
synovi je 11 měsíců. Narodil se o 3 týdny dříve. Pravděpodobně ležel špatně v děloze nebo bylo málo plodové vody, celé jeho tělíčko bylo a stále je, i když teď už neznatelně, prohnuto na levou stranu. Když jsem ho položila na záda, vypadalo to, jako bych položila luk – pro lepší představu. Taky hlavu lehce zakláněl dozadu a klonil k jednomu ramenu, má levou polovinu obličeje menší.
Asi ve 2 měsících jsme začali chodit do Krče na neurologii. Z neurologického hlediska byl od začátku bez nálezu, jen trošku slabší na ruce. Každý týden kontrola, doma jsme měli cvičit Vojtovku, přiznávám, moc jsem nestíhala, mám ještě 2 a půl letou dceru.
Nekolikrát jsem slyšela od lékařky na neurologii, že i kdybysme necvičili vůbec, vše se srovná. To mě taky cvičit se synem zrovna nepřimělo.
Syn rostl, začal se převalovat ze zad na břicho a obráceně, vše se zpožděním oproti tabulkám a vývoji prvorozené dcery (člověk se tomu srovnání neubrání -).
Před 3 měsíci lékařka prohlásila „ten do měsíce leze“. Před měsícem rehabilitační magistra prohlásila „za měsíc poleze“… a nic.
Syn se už asi 2 měsíce přemisťuje po bytě tak, že se plazí, přilepí ruce na podlahu a přitáhne se, při tom se odstrkuje nohou, pouze levou, druhou za sebou táhne.
Nepo,–(í se, nestoupne si, asi před 3 dny se začal nejistě stavět na kolena. Ale vždy se nakonec rozplácne na podlahu.
Dnes jsme byli po měsíci na kontrole na neurologii a nemohla jsem si nevšimnout údivu magistry, že syn ještě neleze. Kromě toho, když ho na zkoušku po,–(ila, syn nesedí s rovnými zády, ale má je vyhrbená jako „kočičí hřbet“ – kyfóza (?).
Při některých testech má stále sevřené pěstičky.